Laatst geüpdatet: maandag 6 oktober 2025
Future Up lanceert het Broodje Gelderse Vallei, samen met de Regio Foodvalley. Dit broodje bevat ingrediënten van lokale boeren die werken aan natuurlijke landbouw. Vanaf 6 oktober is dit broodje verkrijgbaar in de restaurants van bedrijven en organisaties uit de regio. Daarmee slaat Future Up de brug tussen boer en bedrijven, en zet het een volgende stap in het opschalen van natuurlijke landbouw.
Het Broodje Gelderse Vallei is het vijfde regionale broodje onder het Broodje Natuurlijk-concept van Future Up. Net als de succesvolle broodjes in Utrecht, Nijmegen, Amsterdam en Rotterdam, voldoet ook deze aan drie criteria: smaakvol ontwikkeld samen met lokale chefs, bereid met ingrediënten van boeren die biodiversiteit stimuleren, en altijd tegen een eerlijke prijs voor de boer. Dankzij de samenwerking met grote regionale bedrijven hebben de boeren afzetgarantie en groeit de markt voor natuurlijke landbouwproducten.
“Met Broodje Natuurlijk maken we de landbouwtransitie zichtbaar en tastbaar”, zegt Gerard Teuling, expert voedsel en landbouw van future Up. “Iedereen die dit broodje eet, draagt bij aan een duurzamer voedselsysteem. Het succes van de eerdere broodjes laat zien dat er markt is voor natuurlijke producten, mits boer en afzetmarkt elkaar weten te vinden. Ook dit broodje helpt weer om meer boeren én inkopers aan te trekken.”
“Het Broodje Gelderse Vallei laat zien hoe je regionale kracht en natuurlijke principes samenbrengt,” zegt Gerrit de Boer van de Regio Foodvalley. “En dankzij de samenwerking met lokale chefs garanderen we een heerlijke smaak. Dankzij de mix van smaak, duurzaamheid en regionale herkomst ligt de keuze voor veel mensen voor de hand.”
Er zijn drie varianten van het Broodje Gelderse Vallei: met lupine, kaas, of gehaktbal. Het broodje is vanaf 6 oktober 2025 verkrijgbaar via Oregional en in restaurants van Unilever's Global Foods Innovation Centre 'Hive', Ziekenhuis Gelderse Vallei, Wageningen University & Research en de Christelijke Hogeschool Ede. Daardoor maken duizenden medewerkers, studenten en bezoekers kennis met producten van natuurlijke landbouw.
Meer informatie over natuurlijke landbouw en boeren in het netwerk van Future Up hier.
100 CEO’s: kies voor de economie van de toekomst
CEO’s van onder meer KPN, bol, Renewi, Dopper en 96 andere Nederlandse bedrijven roepen de formerende partijen op te kiezen voor de economie van de toekomst.
Je wilt ondernemen in een economie die werkt. Maar je stuit op regels die veranderen, markten die niet meebewegen en samenwerking die stroef verloopt. Future Up brengt bedrijven samen die daar iets aan willen doen. Geen praatclub, maar een netwerk dat werkt aan resultaat – voor mens, natuur én business. Als partner krijg je toegang tot onze Campus vol tools en oplossingen. En bouw je verder in een (online) Community vol gelijkgestemden.